Offentlige datatjenester fungerer igjen: – Stabilt
Nettverksfeil førte til trøbbel hos en rekke offentlige datatjenester i helgen. Mandag ser alt ut til å være på nett igjen.
– Tjenestene har vært oppe igjen siden søndag morgen og er stabile, sier kommunikasjonsrådgiver Sara Neziri i Digdir til NTB mandag.
IT-trøbbelet oppsto i 13-tiden lørdag. Feilen skyldtes et nettverksproblem hos Digdirs leverandør Vivicta.
I en periode var ID-porten, Kontakt- og reservasjonsregisteret, Maskinporten, MinID, ELMA, eInnsyn, Ansattporten og Selvbetjeningsløsninger utilgjengelige.
Problemene vedvarte fram til søndag morgen.
(©NTB)