Sporveien vant gjev pris for femte året på rad
Forbrukerne har vært tydelig i hvem de mener er mest bærekraftig.

Denne artikkelen er over to år gammel og kan inneholde utdatert informasjon.
I år er det Sporveien T-banen. Det var det også i fjor. Året før der var det Sporveien Trikken, før det de to foregående årene var Sporveien T-banen. I år er Sporveien Trikken på andre plass.
• Leverandør driver stort på Vestbredden.
I konkurranse med 150
Forbrukerne er tydelige i sine meldinger om hva de synes er mest bærekraftig i Norsk Bærekraftbarometer, som utarbeides av Handelshøyskolen BI, i samarbeid med Barcode Intelligence og Norstat Norge.
Sporveien konkurrerte mot 150 andre bedrifter i konkurransen. Resultatet er basert på 15.978 bedriftsvurderinger fra 4690 forbrukere. De er bedt om å vurdere selskap ut ifra økonomisk, miljømessig og sosial bærekraft.
• Gjev designerpris til Sporveien.

En anerkjennelse
– Dette er en helt fantastisk annerkjennelse fra norske forbrukere, sier konsernsjef Birte Sjule i en pressemelding. Hun fastslår videre:
– Dette forplikter! Vi i Sporveien skal fortsette å bidra til bærekraftige løsninger for samfunnet og gjøre det enda mer attraktivt å reise kollektivt og utslippsfritt.

– Bærekraft, det har t-banen trena på siden 1966 og trikken siden 1894. Med kombinasjonen av rein norsk strøm som drivstoff og smarte måter å jobbe på, så har de ansatte drevet denne plasseringen fram, sier leder av Oslo Sporveiers arbeiderforening, Ola Floberg.